تاریخچه لاتاری

اولین لاتاری ثبت شده در سال 1990 به دستور کنگره آمریکا بوده که علت آن پذیرفتن مهاجرت در سر تا سر جهان به  آمریکا و دریافت اخذ گرین کارت می باشد. رونالد ریگان (رئیس جمهور آمریکا)  در سال 1987 این ایده  را به وجود آورد چرا که علت آن نگرانی او درباره کاهش مهاجرت و تنوع قومی ها در آمریکا بود.

در اوایل ثبت نام لاتاری به دلیل اینکه بسیاری از کشور ها دسترسی به اینترنت نداشتند، ثبت نام لاتاری به صورت حضوری بود و متقاضیان باید حضوری مراجعه می کردند. از سال 2003 ثبت نام لاتاری  تا به امروز اینترنتی می باشد.

لاتاری چیست؟

لاتاری یا Lottery به معنی قرعه کشی یا بخت آزمایی برای دریافت ویزای دائم مهاجرتی به کشور آمریکا می باشد. دولت آمریکا از طریق لاتاری تعداد افراد زیادی را جذب خود میکند و گرین کارت دائم آمریکا تحویل آنها میدهد. لاتاری شانس مهاجرت به کشور آمریکا را افزایش میدهد و به برنده خوش شانس پول زیادی تعلق میگیرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم دلیل برگزاری لاتاری، مهاجرت تعدادی افراد به کشور آمریکا و تنوع نژادی در این کشور است. به این شیوه برنامه مهاجرتی DV یا مخفف Diversity Visa Program میگویند. این شیوه برنامه مهاجرتی و اعطای ویزا یک روش بسیار قانونی و ارزان برای مهاجرت می باشد.

لاتاری چیست؟

سالیانه حدود 55 هزار نفر به صورت شانسی ویزای اقامت دائم آمریکا را دریافت میکنند تا به این کشور مهاجرت کرده و به کار ، مسافرت، تحصیل، زندگی و … بپردازند.

منبع اقشار

دیدگاهتان را بنویسید